Het ontwikkelen van een missie en een visie is meestal werk voor managers.
Hoe naar een missie en visie die beklijft?
t’ Is beter als medewerkers actief worden bij het tot stand komen van een herkenbare, werkbare missie en visie. Want……. wie wil er nu straks voor zijn missie/visie een ‘dood stuk papier’ in zijn lade leggen?
Wij bieden concrete mogelijkheden om visie en missie ervaarbaar te maken. We komen daarover graag in gesprek met jou als MT-lid, Raad van Bestuur of manager. Want ondanks bovenstaande ben je wel in eerste instantie onze invalshoek/partner in business.
Werkwijze
We werken hier niet zozeer met het enneagram.
We hebben betere ervaring opgedaan met andere modellen en werkwijzen om de visie en de missie ook werkelijk bij iedereen tussen de oren te krijgen. We hebben daarin ervaring met kleine en grote groepen.
Met inachtneming van de jongste ontwikkelingen rondom co-creatie, hanteren we voor een eendaagse training (met avondprogramma) met een managementteam het servicemanagementmodel van Richard Normann (zie plaatje).
Voor grotere teams hebben we vijf dagdelen minimaal nodig.
Voor het aan de orde stellen van elke ‘bal’ van het servicemanagementmodel hebben wij speciale actiemetaforen en creatieve interventies ontwikkeld, zodat wat met elkaar wordt afgesproken, maximaal beklijfd voor de transfer naar de dagelijkse concrete praktijk.
Meer informatie?
Neem voor verdere exploratie van onze mogelijkheden contact op met Frits van Kempen.
Kijk ook eens verder bij: intervisie, teamontwikkeling of/en cultuurontwikkeling